Samenwerking Albert Heijn met Bakery Café en Deli Kitchen
Albert Heijn heeft als grootste supermarktketen van Nederland een voorlopers positie in de markt waarin de klassieke retail steeds dynamischer wordt. Met de opening van het Bakery Café en de Deli Kitchen heeft Albert Heijn in die tijd een belangrijke stap gezet in het combineren van retail met foodservice.
Bakery Café en Deli Kitchen
Het Bakery Café was een uitnodigende plek bij de ingang van de Albert Heijn-winkel waar klanten voor of na het boodschappen doen, konden genieten van een kop koffie en een broodje. Met barista koffie, vers belegde broodjes, diverse sappen en gourmet tosti’s. De Deli Kitchen had een uitgebreid assortiment van salades, maaltijden, pizza’s en gegrilde kip om ter plekke op te eten of mee naar huis te nemen. De nadruk ligt op vers voor nu én straks: nu een verse croissant of pizzapunt en later een vers bereide maaltijd thuis.
De toegevoegde waarde van Bakerstreet
Bakerstreet heeft van 2016 t/m 2019 deze foodservice concepten uitgerold en operationeel begeleid in 12 Albert Heijn vestigingen. Van het ontwikkelen van het assortiment, het trainen van de medewerkers en het operationeel exploiteren van alle locaties. Bakerstreet heeft met dit concept een plek kunnen creëren waar de klant zich gast voelde en het winkelen meer een emotionele beleving werd.