Skip to main content

Bart’s Retail B.V., de franchiseorganisatie achter Bakker Bart is in andere handen gekomen. De nieuwe eigenaar van Bart’s Retail is de nieuw opgerichte holding Vital Food Group B.V.; tot deze holding behoort ook Bakerstreet Holding B.V. De aandelen van Bart’s Retail, met het hoofdkantoor in Beuningen en van Bakerstreet, met het hoofdkantoor in Utrecht, zijn overgedragen aan de nieuwe holding. Het besluit om onze krachten te bundelen is genomen op basis van de positieve gesprekken en het vertrouwen tussen de managementteams en aandeelhouders van Bart’s Retail en Bakerstreet.

Groeipartner

De huidige meerderheidsaandeelhouder van Bakerstreet, de familie Companjen, neemt de plaats in van Gilde Equity Management (GEM) Benelux als nieuwe groeipartner en (meerderheids)aandeelhouder van de Groep. De managementteams van Bart’s Retail en Bakerstreet zullen net als Gilde aandeelhouder blijven in de combinatie. Algemeen directeur Herbert Schalkwijk van Bart’s Retail zal samen met Henri Froeling, algemeen directeur van Bakerstreet, bestuurder worden van de nieuw opgerichte holding. Bart’s Retail zet sterk in op een verdere ontwikkeling van het Bakker Bart-concept om haar strategie en groeiambities te verwezenlijken. Er is gezocht naar een sterke en financieel solide partij die qua ervaring, profiel en cultuur past bij Bart’s Retail en die de onderneming zal versterken in haar verdere ontwikkeling. Met onze jarenlang ervaring in de foodservicemarkt is deze strategische versterking nu gevonden. Herbert Schalkwijk, CEO van Bart’s Retail: “Wij hebben in elkaar een betrouwbare partner gevonden; ik zie volop mogelijkheden voor het realiseren van de groeiambities van Bart’s Retail”. Henri Froeling, CEO van Bakerstreet: “Onze combinatie is uitstekend voorgesorteerd om binnen foodservice de huidige en de toekomstige gast te voorzien van lekkere en duurzame producten, waarbij gemak en aandacht belangrijke pijlers zijn”.

Toekomst

Met de combinatie van Bakerstreet en Bart’s Retail wordt een uniek platform gecreëerd dat in de groeiende en sterk veranderde foodservicemarkt aan de huidige en de toekomstige partners nog meer toegevoegde waarde zal bieden. De strategie van Bart’s Retail blijft ongewijzigd, waarbij Bakerstreet zal bijdragen aan de verdere en versnelde groei van Bart’s Retail. Beide zijn wij rijk aan “best practices”, die de combinatie gaan versterken. Met onze jarenlang ervaring en expertise zullen wij bijdragen aan het versneld door ontwikkelen en uitrollen van het nieuwe innovatieve winkelconcept ‘Bakker Bart 0.0’ en bijdragen aan de verdere optimalisatie van (winkel) operaties.